Ерготерапията е холистичен подход, който помага на хората да развият, възстановят или поддържат способността си за извършване на ежедневни дейности. Тя се прилага при деца и възрастни с физически, когнитивни или емоционални затруднения, като използва индивидуализирани методи за подобряване на независимостта и качеството на живот.

В Ерго Актив провеждаме ерготерапевтични сесии, по време на които се извършват терапевтични дейности, насочени към подобряване на способностите на детето да изпълнява ежедневните си дейности. Терапевтичните сесии обикновено следват структуриран план за развитие, който е разработен специално за нуждите и целите на отделното дете и семейство. Този план може да включва различни терапевтични интервенции, като модификация на дейността, сензорна интеграция, професионално оценяване и обучение, семейно консултиране и други.

По време на сесиите терапевтът работи съвместно със семейството, за да идентифицира бариерите пред успеха, да определи целите и да разработи стратегия за преодоляването им. Това може да включва оценка на способностите на човек, оценка на средата, в която живее, и предоставяне на обучение и подкрепа за изпълнение на конкретни дейности. Ерготерапевтичните сесии обикновено са динамични и адаптивни, като терапевтът непрекъснато наблюдава напредъка на човека и коригира плана за интервенция според нуждите. Те могат да включват както структурирани и фокусирани дейности, така и по-спокойни и изследователски дейности, в зависимост от нуждите и интересите на човек.

В Ерго Актив използваме разнообразни подходи, за да отговорим на специфичните нужди на всяко дете. Един от ключовите методи е сензорно-интегративният подход, който помага на децата да обработват и реагират адекватно на различни сензорни стимули като звуци, светлина, текстури или движение. Чрез дейности като игра с текстури, люлеене или упражнения за баланс, се подпомага регулирането на сензорната система на детето.

Друг подход е мотивационният подход, който използва интересите на детето, за да го ангажира в задачи, насочени към развитие на фини и груби моторни умения, както и към подобряване на когнитивните и социалните умения. Също така, ерготерапевтите често прилагат поведенчески стратегии, за да подпомогнат децата с разстройства като аутизъм или хиперактивност да развият концентрация и умения за самоконтрол.

При децата с двигателни затруднения може да се използва методът на Бобат, който включва упражнения за стимулиране на нормални двигателни модели и подобряване на мускулния тонус. За развитие на социалните умения и взаимодействието с връстници често се прилага групова терапия, където децата участват в съвместни занимания.

При необходимост ерготерапевтите включват средства за допълваща и алтернативна комуникация (AAC), които помагат на децата с комуникативни затруднения да изразяват своите нужди и желания. Те могат да използват системата PECS (Система за комуникация чрез размяна на картинки), бутони за комуникация, специализирани приложения за таблети и други технологии, които улесняват общуването. Освен че работят с децата, ерготерапевтите могат да обучават семействата как да използват тези средства и да ги включват в ежедневието, за да създадат по-ефективна и устойчива комуникативна среда за детето.

По време на сесиите децата се включват в дейности, които са забавни и подходящи за тяхната възраст, като същевременно работят върху моторните си умения, координацията и концентрацията. Ерготерапевтът може да адаптира средата и материалите, които детето използва, така че да се улесни неговото участие и развитие. Целта на ерготерапията при децата е да даде на всяко дете възможност да развие своите способности, да се включи активно в своята среда и да води пълноценен и щастлив живот. Терапията не само подпомага физическото и когнитивното развитие на детето, но и укрепва неговото самочувствие и социални умения.